subota, 13. ožujka 2010.

Makeover sviječnjaka

U najzabitijim kutevima naših ostava naiđe se na zaista zanimljive stvari. Tako sam ja naletila na dva mala, srebrna sviječnjaka. Zub vremena, ali i nebriga (moram priznati) učinili su svoje. Ostaci voska, mrlje na srebru, uglavnom, jadan prizor.
Ipak, nisu za baciti, a ne, nikako. I više su nego idealan predmet za preobrazbu.
Odlučila sam, po prvi puta, slikati razne faze rada i napisati par riječi o samom postupku. Nikada se ne zna, ako i vi naiđete na sličan predmet, samo naprijed, spužicu u ruke i ...... hrabro s bitumenom.
Do idućeg posta, lijep pozdrav Sandra Z.


Sviječnjake je prije preobrazbe potrebno dobro oprati i očistiti od ostataka voska.






Materijal kojeg sam koristila bila je akrilna zlatna boja (u ovom slučaju Maimeri Acrilico, Deep Gold, broj 151); bitumen (u ovom slučaju Idea decoupage bitumen), spužvica, papir za razmazivanje bitumena






Sviječnjake sam bojala uz pomoć spužvice u dva sloja (sa obaveznim sušenjem između nanošenja slojeva). Kod sušenja se možete pomoći fenom (ako ste kao i ja nestrpljivi u radu), iako se akrilna boja prilično brzo suši. Boju nanosim tapkanjem. Spužvica je idealna za tu svrhu jer ostavlju mrvičastu strukturu. Za ovaj starinski sviječnjak to daje poseban štih.


 Ovako sviječnjaci izgledaju nakon bojanja. Ne izgledaju loše, ali ja ne želim da izgledaju „ko novi“ pa prelazim na iduću fazu – bitumen naravno!






Bitumen je gusta, tamna, tekućina koja može poslužiti za različite varijante patiniranja predmeta. To je zapravo derivat nafte!!!!!!!! Aha, nafte. Ja ga koristim prilično, kada izrađujem slike na platnima, teglice, staklene boce, shabby-chic predmete i naravno kada oslikavam čipkom. Uglavnom kada želim nešto dodatno postarati ili potamniti. Bitno je kod nanošenja bitumena malu količinu izliti na papir, umočiti spužvicu i njome nekoliko puta priječi po papiru tako da na njoj ostane mala količina bitumena. Druga veoma bitna stvar je da bitumen nanosite malo pomalo a ne velike količine odjednom. Na taj način polako postižete željeni rezultat i možete na vrijeme stati sa bitumenom.

Izvrsni efekti se postižu glancanjem reljefnih površina kada utori ostanu svjetliji a izbočine tamnije.

Kada sam pripremila spužvicu, lagano prelazim njome po površini sviječnjaka. Mjestimično sam pritisnula jače ili slabije. Na taj način sam dobila tamnije i svjetlije mrlje. Na dijelovima sam namjerno ostavila jače mrlje kako bi postigla efekt starog zlata nagriženog vremenom.





Obojani sviječnjak sa i bez bitumena, radi usporedbe













„Novi“ stari sviječnjaci, spremni su za ponovno korištenje.... za neku romantičnu večeru..... ili za idući Božić?
















p.s. što sam ovo napravila? Od starih srebrnih dobila stare zlatne sviječnjake ?! Pa mogla sam kupiti i nove... Šalim se!

Broj komentara: 9:

  1. mljac! savka čast na tutiću i divnim svjećnjacima!

    OdgovoriIzbriši
  2. po meni,svijećnjaci su izgledali izvanredno i u originalu,ja bi ih takve upotrebljivala. mada,odradila si odličan posao,izgledaju prekrasno i kasnije :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlična ideja Sandra!
    Veeliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  4. hvala na posjeti, još osjećam umor, jer sam jučer i vrtlarila; daj okreni pogled, tako da mogu napravitionaj zbroj pet na policu, šest sa police, jer bi jedan upravo meni na mansardu u craft room. Cmok. Loredana

    OdgovoriIzbriši
  5. jaaaaaako dobro! ali... sve me strah pitati. jesi li sigurna da svijećnjaci nisu imali neku antikvarnu vrijednost?

    OdgovoriIzbriši
  6. Ah, misliš ono - ostavština od stare bake... pa netko slučajno otkrije na tavanu? Ne, nažalost ne..... nisu tak stari, šmrc ... :))

    OdgovoriIzbriši
  7. Divno! Krasan tutorial i još ljepši svijećnjaci!

    OdgovoriIzbriši

Zahvaljujem na vašem komentaru.